top_lefttop_midtop_right
Ziņas
1393936928067235600.jpg

Infografika: Publisko pakalpojumu reforma

24.02.2014

Klātienē, elektroniski un visur pēc vienotiem principiem un standartiem – tādiem jābūt valsts un pašvaldību sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem. Lai to sasniegtu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) veic visaptverošu reformu publisko pakalpojumu jomā.

Lai mainītu situāciju publisko pakalpojumu jomā, 2013. gada februārī Ministru kabinets apstiprināja Koncepciju par publisko pakalpojumu pilnveidi, kas paredz trīs būtiskus darbības virzienus.
• Vienoti pakalpojumu sniegšanas principi
Lai radītu vienotus nosacījumus visiem publisko pakalpojumu sniedzējiem, 2013. gadā tika izstrādāts Publisko pakalpojumu likuma projekts, kas Saeimā tiks izskatīts 2014. gadā. Ieviešot likumā definētās normas, publiskie pakalpojumi kļūs kvalitatīvāki, to saņemšana būs ērtāka, skaidrāka un ātrāka. Piemēram, likums noteiks pakalpojumu sniegšanas „laika ekonomijas principu”, t. i., iestādēm jāsniedz pakalpojums nevis normatīvajos aktos noteiktajā laikā (piemēram, izsniedzot kādu izziņu četrpadsmitajā dienā), bet pēc iespējas ātrāk. Likums arī noteiks biežāku „klusēšanas – piekrišanas” principa izmantošanu, kas paredz to, ka iedzīvotājiem un uzņēmējiem daudzos jautājumos vairs nevajadzēs sagaidīt iestādes atbildi, lai sāktu kādu darbību. Pietiks ar informācijas iesniegšanu attiecīgajai iestādei. 
• Publisko pakalpojumu elektronizācija un optimizācija
Šobrīd tiek daudz darīts, lai nākotnē cilvēki varētu sazināties ar valsti, izvēloties tikai elektronisko saziņu. Pētījumu rezultāti liecina, ka pastāv iespēja elektronizēt aptuveni 55–60% no visiem publiskajiem pakalpojumiem. Lai nevajadzētu šos pakalpojumus meklēt dažādo iestāžu vai pašvaldību tīmekļa vietnēs, arvien vairāk publiskie pakalpojumi elektroniski ir pieejami vienotajā portālā www.latvija.lv.
Domājot par uzņēmējiem, kas ir gatavi radīt jaunus sabiedrībai noderīgus pakalpojumus atbilstoši valsts rīcībā esošajiem datiem, ir plānota plašāka atvērto datu izmantošana publiskās pārvaldes darbā. Tas ir viens no aspektiem, kas uzsvērts  Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēs 2014.–2020. gadam.
Vienlaikus tiek domāts arī par tiem cilvēkiem, kuriem pagaidām nav pieejams internets vai kuri vēl nav gatavi izmantot iespēju saņemt pakalpojumus elektroniski. Apmācības un klātienes konsultācijas, interneta pieejas punkti bibliotēkās ir pasākumi, kas ieplānoti tuvākajā nākotnē.     
• Vienota klātienes centru tīkla izveide
Apzinoties, ka vienmēr būs cilvēki, kas pakalpojumus labāk gribēs saņemt klātienē, nākotnē plānots izveidot Vienoto klātienes klientu apkalpošanas centru tīklu, kas dos iespēju taupīt laiku un naudu, apmeklējot vienu klientu apkalpošanas centru, tā vietā, lai saņemtu sev nepieciešamos pakalpojumus atsevišķi katru savā valsts vai pašvaldības iestādē. Lai pārbaudītu dažādas valsts iestāžu un pašvaldību sadarbības formas, 2014. gadā tiek īstenots Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla pilotprojekts. Izvērtējot pilotprojekta laikā sasniegto, iespējams, nākotnē visā Latvijā tiks izveidoti vienotie klientu apkalpošanas centri.

Informāciju par Valsts vienotais klientu apkalpošanas centru Valmierā lasīt šeit

Publisko pakalpojumu pilnveides infografika pieejama šeit

Uzzini vairāk
• http://www.varam.gov.lv/lat/fondi/ESper07_13/15120/ 
• Sabiedrības integrācijas fonda projektu datubāze: http://www.sif.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=5746&ligums=1&Itemid=164&lang=lv

Projekta dati
Projekts: Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošana
Projekta Nr.: 1DP/1.5.1.2.0/08/IPIA/SIF/002
Projekta īstenotājs: Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Programma: Eiropas Sociālais fonds, 1.5.1.2. aktivitāte „Administratīvo šķēršļu samazināšana un publisko pakalpojumu kvalitātes uzlabošana"

 

 
Aptauja

Vai izmantojat iespēju Valmieras integrētās bibliotēkas 1. stāvā saņemt čeku ar izsniegto grāmatu sarakstu un nodošanas termiņu (var atzīmēt vairākus variantus)

Nezināju par šādu iespēju

Izmantoju, tas ir ērti

Neizmantoju, man to nevajag

Man tas nav vajadzīgs, jo izmantoju attālināto pieeju savam bibliotēkas kontam

Iespējams pamēģināšu

Balsis: 98

Kalendārs
 <          maijs 2019          > 
P O T C P S S
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
gramatu klubs gramatu klubs banner_lv iespejukarte
 
  VALMIERAS INTEGRĒTĀ BIBLIOTĒKA
Visas autortiesības aizsargātas
2019
Pēdējās izmaiņas veiktas 28.05.2014
xwifilogo logoedbbllogo